Jak poprawić koncentrację i zadbać o wydajność w pracy?

Wszyscy pragnęliśmy powrotu do normalności, jaką znamy jeszcze sprzed kilkunastu miesięcy. Mimo to doskonale również pamiętamy ten strach i niepewność, które pojawiły się w nas wraz z ogłoszeniem pierwszego lockdownu. Wielu branżom udało się przetrwać ten trudny okres dzięki możliwości wykonywania przez pracowników obowiązków zdalnie. Dziś znów przyszło nam się zmierzyć z powrotem do dokonale nam znanych realiów, i jak się okazuje wielu z nas ciężko jest donaleźć się w dawnej doskonale nam znanej, choć jakże trudnej do ponownego zaakceptowania rzeczywistości. Konieczność izolowania się i zachowania dystansu sprawiły, że praca i życie w odosobnieniu wypracowały w nas nowe nawyki, które niestety nie sprawdzają się w przypadku powrotu do pracy w zespole. 

Koncentracja – co wpłynęło na jej osłabienie?

Na temat pracy zdalnej opinie wciąż są podzielone. Dla jednych jest to wygoda związana z oszczędnością czasu i pieniędzy (brak konieczności dojazdów) i komfortem (praca w zaciszu własnego mieszkania). Inni z kolei ciężko odnajdują się bez pracy w zespole i interakcji z innymi pracownikami. Wszystko jednak zaczęło wracać do normy. Coraz więcej firm decyduje się na przywrócenie pracy stacjonarnej z zachowaniem odpowiednich zasad bezpieczeństwa.

Okazuje się, że nawet przeciwnikom pracy zdalnej niezwykle ciężko jest odnaleźć się w przesyconej bodźcami zewnętrznymi przestrzeni biurowej, będącej przeciwieństwem do stworzonych w domu warunków pracy w ciszy i spokoju. Nie można bagatelizować również faktu, że jednym z symptomów będących pozostałościami po przebytym wirusie Covid-19 jest pogorszenie koncentracji i pamięci, z którymi boryka się znaczny procent ozdrowieńców.

Jak poprawić koncentrację?

Istnieje jednak kilka sposobów wpływających na poprawę pamięci i koncentracji oraz ułatwiających skupie, po które warto sięgnąć. Należą do nich:

  • dieta bogata w witaminy A, E i C oraz witaminy z grupy B, a także kwas foliowy i makroelementy. Na poprawę koncentracji wpływają również produkty bogate w białko, zielone warzywa i produkty pełnoziarniste. Również gorzka czekolada świetnie wpływa na koncentrację, a ryby bogate w kwasy omega-3 usprawniają pracę mózgu.
  • nawadnianie organizmu. Często osłabienie, bóle głowy i pogorszona koncentracja są wynikiem braku wody w organizmie. Wówczas wystarczy wypić szklankę niegazowanej wody, by za chwilę poczuć ulgę. Należy pamiętać, że każdego dnia powinniśmy dostarczać organizmowi minimum 2 litry wody. W upały nawet 3 litry. Odpowiednie nawodnienie zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mózgu.
  • higiena snu. Badania wykazują, że już po kilku nieprzespanych nocach można doświadczyć krótkotrwałych zaników świadomości. Zaburzenia snu wpływają również na pogorszenie koncentracji, szybkiej reakcji na bodźce i odporności. Sen ma duży wpływ na wzmocnienie połączeń pomiędzy komórkami nerwowymi, dlatego też zdecydowanie łatwiej jest zachować skupienie, kiedy jesteśmy wypoczęci i wyspani.

Powyższe wskazówki pozwolą zachować zdrową kondycję ciała i umysłu, jak jednak zadbać o poprawę koncentracji w pracy? Jak zwiększyć swoją wydajność i zmierzyć się z rozpraszającym zgiełkiem korporacji?

Jak zadbać o poprawę wydajności w pracy?

– zadbaj o świeże powietrze w pomieszczeniu. Należy pamiętać o regularnym wietrzeniu pomieszczenia. Temperatura w pomieszczeniu przemieszana z perfumami innych pracowników może osłabiać koncentrację. Dawka świeżego powietrza orzeźwi umysł.

– witaminy i minerały na koncentrację. O ziołolecznictwie wiemy zapewne od naszych babć. One znały właściwości niemalże każdej rośliny rosnącej na polach i łąkach. W ich domowych apteczkach brakowało farmaceutyków, za to znały przepis na mikstury leczące niemalże wszystkie dolegliwości. Korzystanie z dobrodziejstw natury jest wciąż aktualne, jednak w nieco innej formie. Dziś możemy po prostu nabyć suplement diety, powstały na bazie naturalnych składników, który doskonale poradzi sobie ze wszelkimi dolegliwościami. I tak również w przypadku osłabionej koncentracji możemy wspomóc się suplementem diety. Przykładowym specyfikiem, który poprawia koncentrację, usprawnia szybkość reakcji oraz zapewnia zdrową energię dla mózgu jest Deep Focus marki Plants.

 

– wykonuj ćwiczenia na koncentrację. Takich ćwiczeń istnieje naprawdę multum. Najpopularniejszym z nich jest policzenie w myślach od 100 do 1 lub przyjrzenie się dokładnie wybranemu przedmiotowi, a potem odtworzenie jego wyglądu w myślach przy zamkniętych oczach. Takie ćwiczenia należy wykonywać regularnie i możliwie jak najczęściej.

– muzyka relaksacyjna. Jeśli rozprasza cię biurowy zgiełk, spraw sobie słuchawki, jednak nie włączaj swoich ulubionych piosenek, których słuchasz np. w podróży do pracy. Wybierz muzykę relaksacyjną, która nie tylko zagłuszy rozpraszające dźwięki, ale również wpłynie odprężająco na umysł i ciało. Istnieją również melodie podnoszące wydajność i kreatywność, to jednak do ciebie należy decyzja, która z nich ma na ciebie najlepszy wpływ w czasie pracy.

– porządek i jasno określony cel. Rozpoczynając dzień należy zadbać o warunki pracy, a więc w tym przypadku porządek na biurku i wyeliminowanie wszelkich rozpraszaczy (warto również wyciszyć telefon). Nieład osłabia koncentrację. Ponadto, jeśli określimy sobie cel na dany dzień (realizacja zlecenia, wykonanie pięciu punktów z listy zadań itp.) łatwiej będzie nam skoncentrować się na poszczególnych etapach jego realizacji, a widoczne efekty będą mobilizowały do dalszej pracy.

Co warto wiedzieć o Deep Focus?

Deep Focus to roślinna kompozycja, która wspiera procesy zachodzące w mózgu poprawiając koncentrację, wspierając głębokie skupienie oraz dostarczając energii dla mózgu, która wpływa na szybkość reakcji.

W składzie produktu znalazły się m.in. ekstrakt z szałwii lekarskiej (wspiera procesy myślowe i ułatwia skupienie uwagi), kofeina z liści herbaty (źródło naturalnej energii), L-teanina (zwiększa częstotliwość fal alfa w mózgu). Pełna lista składników znajduje się na stronie internetowej produktu oraz na opakowaniu.

Suplement należy przyjmować każdego dnia po dwie kapsułki popijając wodą.

Produkt dostępny jest na stronie https://fromplants.me/p/deep-focus/

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

0 (0 Votes)

Summary

9,8Score

9,8

Brak komentarzy do "Jak poprawić koncentrację i zadbać o wydajność w pracy?"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress