Zdrowe grillowanie

Większość z nas uwielbia wieczorne spotkania w ogrodzie, podczas których raczymy się pysznościami przygotowanymi na grillu. Zanim jednak zasiądziemy do biesiadowania, warto dowiedzieć się, jak przygotowywać posiłki na grillu, by były nie tylko smaczne, ale także zdrowe. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na ten temat.

Potrawy przygotowywane na grillu mogą być nie tylko pyszne, ale także zdrowe. Podstawą jest znajomość produktów i prawidłowego komponowania posiłków. Przygotowując menu, nie trzeba całkowicie rezygnować z dań z czerwonego mięsa, ale warto ograniczyć ich ilość. Na grillu znakomicie można przyrządzić też dania z kurczaka, a wcześniej odpowiednio zamarynowane piersi czy udka będą stanowić dużą konkurencję dla tradycyjnej, klasycznie przygotowanej karkówki.  Warto też postawić na grillowane warzywa, których smak uwiedzie nawet tych, którzy na co dzień nie sięgają po nie zbyt często. Aby zdrowo grillować, potrzebny też jest dobry sprzęt i nie mniej dobre akcesoria do grillowania. Urządzenia do grillowania firmy Weber – świetne grille węglowe, gazowe i elektryczne – pozwalają na bezpieczne przygotowywanie zdrowych dań.

Jak grillować zdrowo potrawy mięsne?

Doskonałą metodą przyrządzania potraw jest tak zwane grillowanie pośrednie. Polega ono na umieszczeniu źródeł ciepła po zewnętrznych stronach potrawy. Danie przygotowywane w ten sposób nie znajduje się w strefie najwyższych temperatur, tylko spokojnie, powoli opieka się z zewnątrz i w środku. Grillowanie pośrednie umożliwia przygotowanie dużych porcji mięsa oraz np. całego kurczaka. Pozyskane tą metodą pieczyste, możesz podzielić na mniejsze porcje, uzupełnić ryżem lub pełnoziarnistymi chlebkami z rusztu i sałatką albo grillowanymi warzywami. Lunch na kilka dni masz gotowy!  Dzięki stojakowi na kurczaka, koszom na warzywa oraz rożnom oferowanym przez markę Weber. Możesz perfekcyjnie dobrać sposób grillowania do określonej potrawy. Właściwie grillowane mięso staje się miękkie, soczyste i świetnie odchodzi od kości.

Mięso z grilla traci nawet 20% tłuszczu i będzie o wiele zdrowsze niż to przygotowane tradycyjnie na patelni i na dodatkowym olejem, którego używa się do smażenia. Dietetycy oszacowali, że 100 g kiełbasy śląskiej usmażonej tradycyjnie na patelni to aż 210 kalorii, natomiast taki sam kawałek kiełbasy po grillowaniu to już tylko mniej niż 170 kcal. Z kolei 100 g karkówki przyrządzone klasycznie dostarcza organizmowi około 270 kcal, a po obróbce na grillu taki kawałek mięsa zawiera o 60 kcal mniej.

Jeśli zdrowe grillowanie jest Twoim priorytetem, wybierz grill gazowy z systemem odprowadzania tłuszczu, który uniemożliwi kontakt włączonych palników z sokami wydostającymi się z jedzenia. Grillując na węglu, pamiętaj, by wybierać dobry, kaloryczny, ekologiczny brykiet od sprawdzonych producentów takich jak Weber oraz ekologiczne rozpałki z naturalnych surowców.

Jak grillować warzywa?

Zdrowe grillowanie to także przyrządzanie warzyw na ruszcie. Grillować można w zasadzie wszystkie warzywa. Przepysznie smakują: cukinie, bakłażany, papryki, szparagi, czerwona cebula, pomidory, a nawet marchewka. Ważne jest, by kroić je w dość grube plastry o jak największej powierzchni. Warzyw nigdy się nie marynuje. Przed grillowaniem wystarczy skropić je oliwą i oprószyć delikatnie solą.

W czasie grillowania warzyw najlepiej sprawdza się system grillowania wielopoziomowego Elevations od Webera. Warzywa nie potrzebują tak wysokiej temperatury jak mięso, więc specjalne kosze na warzywa umieszcza się w drucianej ramie nośnej, co jednocześnie zwiększa pojemność grilla. Na tej samej ramie można zamocować ruszt do grillowania wielopoziomowego Elevations Weber. Na nim ugrillujesz zarówno warzywa, jak i tosty, które będą doskonałym uzupełnieniem innych potraw.

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

5 (2 Votes)

Summary

8,9Score

8,9

Brak komentarzy do "Zdrowe grillowanie"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress