Zdrowe życie, czyli jakie? 3 pomysły na poprawę samopoczucia

Coraz więcej mówi się dzisiaj o zdrowym trybie życia. Teoretycznie każdy z nas ma na ten temat jakieś pojęcie. Na dźwięk tych słów w naszych głowach pojawiają się pewne obrazy, skojarzenia, intuicje. Niestety, na tym zwykle się kończy. Zamiast wprowadzać je w życie, analizujemy, jak wiele wysiłku by to nas kosztowało. Tymczasem okazuje się, że prawdziwie zdrowe życie nie tylko nie jest trudne, ale potrafi być bardzo przyjemne. Oto 3 pomysły na poprawę samopoczucia. Do dzieła!

Życiodajna woda

O tym mówi się wiele i od dawna. Woda – bo o nią chodzi – jest podstawą zdrowia, dobrego samopoczucia, świetnej kondycji. Chyba wszyscy już o tym wiedzą. Niestety – wciąż nie wszyscy tę wiedzę przekładają na działanie. Tymczasem skrupulatne nawadnianie organizmu nie jest ani trudne, ani skomplikowane, ani czasochłonne, ani kosztowne. A potrafi naprawdę znacząco pomóc naszemu zdrowiu. Każdego dnia powinniśmy wypijać przynajmniej dwa litry wody. W upalne dni lub przy okazji wysiłku fizycznego jeszcze więcej. Dokładne wartości można wyliczyć za pomocą internetowych kalkulatorów. Pijmy więc – na zdrowie!

Dobra dieta oparta na roślinach

W ostatnich latach coraz więcej osób zaczyna doceniać ogromną moc prozdrowotną natury. Rośliny – od warzyw, przez owoce, aż do ziół – stają się podstawą naszej diety. I prawidłowo. Żadne inne produkty nie są tak korzystne dla naszego organizmu. Warzywa możemy jeść właściwie bez ograniczeń. Codziennie na naszych talerzach powinno lądować minimum pięć porcji kolorowych, pełnych witamin dodatków. Roślinne składniki mogą stać się podstawą każdej diety. W codziennym dbaniu o zdrowie doskonale sprawdzą się zioła. Na krążenie, trawienie, poprawę koncentracji, wsparcie libido – opcji jest wiele. Kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiedniej rośliny. Tę kwestię warto powierzyć specjalistom. W aptekach znajdziemy doskonale skonstruowane ziołowe preparaty, które pomogą dbać o zdrowie. Jeśli szukamy ziół na krążenie, stawiajmy na głóg, jeśli na wątrobę – wybierzmy ostropest plamisty, jeżeli na wsparcie pracy prostaty – palmę sabałową.

Ruch dzień po dniu

Ogromną rolę w poprawie naszego samopoczucia, kondycji i zdrowia odgrywa również aktywność fizyczna. Uwaga – wcale nie musi być wycieńczająca i uciążliwa! Wśród dziesiątek różnych dyscyplin każdy znajdzie taką, która przypadnie mu do gustu. Nie musimy od razu kupować karnetu na siłownię. Możemy spacerować (minimum pięć tysięcy kroków dziennie), możemy biegać, tańczyć, uprawiać jogę, pilates lub zapisać się na zumbę. Ważna jest regularność. Raz na miesiąc to zdecydowanie za mało. Aktywność fizyczną powinniśmy uprawiać przynajmniej trzy razy w tygodniu po 30 minut. Codziennie wyruszajmy na spacery, przy każdej możliwej okazji uciekajmy z miasta, by chłonąć czyste powietrze i zapachy natury. Dajmy sobie czas na relaks i odpoczynek. Po treningu warto zafundować sobie aromatyczną kąpiel, masaż, serię rozciągania. Wprowadzając w życie te proste zasady, możemy odczuć ogromną poprawę samopoczucia. Ale pamiętajmy – w razie jakichkolwiek niepokojących dolegliwości, udajmy się do lekarza, zamiast leczyć się na własną rękę.

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

0 (0 Votes)

Summary

9,7Score

9,7

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Zdrowe życie, czyli jakie? 3 pomysły na poprawę samopoczucia"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress