Owoce na odchudzanie – które z nich pomagają zrzucić zbędne kilogramy?

Słodkie borówki, soczyste czereśnie i wiśnie, delikatne morele… Od mnogości barw i smaków na osiedlowych bazarkach można dostać zawrotu głowy! Jakie owoce jeść na diecie, gdy stragany kuszą tymi przysmakami? Kiedy jeść owoce? Czy rzeczywiście można jadać je wyłącznie do południa? Jak schudnąć w samym środku owocowego sezonu? Sprawdź to razem z ekspertami z Nice To Fit You!

Owoce w diecie

Z tekstu dowiesz się:

  • czy istnieją owoce wspomagające odchudzanie,
  • dlaczego warto jeść owoce na diecie,
  • w jaki sposób uwzględniać owoce w diecie redukcyjnej.

Pewnie często słyszysz, że warto jeść owoce, ponieważ są bogate w witaminy i składniki mineralne Zapewne równie chętnie powtarzasz to zdanie swoim dzieciom i zachęcasz je, by zrezygnowały z czekolady na rzecz soczystego arbuza czy słodkich bananów. Ostatnio jednak wyczytałeś, że owoce są pełne cukru, a niektóre z nich mają sporo kalorii, dlatego należy ich unikać.

Jak jest naprawdę? Które owoce na diecie będą dobrym wyborem, a z których lepiej zrezygnować, jeżeli zależy Ci na utracie zbędnych kilogramów?

Czy istnieją owoce odchudzające?

Tak naprawdę nie istnieje coś takiego jak jeden konkretny produkt, dzięki któremu się chudnie. Jak schudnąć w takim razie? Co jest czynnikiem decydującym? Niezbędny jest ujemny bilans kaloryczny, dostosowany do Twojego wzrostu, płci, stylu życia oraz aktywności fizycznej. Nie oznacza to jednak, że masz się odchudzać, jedząc codziennie czekoladę, tylko dlatego, że jesteś w stanie zmieścić ją w swoim dziennym bilansie kalorycznym. To niezbyt zdrowe rozwiązanie, które w perspektywie długoterminowej może skutkować insulinoopornością, problemami skórnymi i efektem jo-jo.

Jeżeli zależy Ci na długotrwałych efektach, powinieneś postawić na zbilansowaną dietę, złożoną z niskoprzetworzonych produktów. Sezonowe owoce doskonale mogą się wpisać w taki model diety. Ale co w takim razie z cukrem zawartym w owocach? Owszem, wiele z nich ma sporo fruktozy, jednak poza nią zawierają również inne składniki odżywcze, takie jak błonnik, witaminy, minerały, wodę i antyoksydanty. Nie ma więc co porównywać cukru zawartego w owocach do tego w cukierniczce.

Ze względu na zawartość błonnika owoce na odchudzanie to więc dobry pomysł – zapewniają poczucie sytości oraz wspierają prawidłowe trawienie, regulując mikroflorę jelitową.

Jakie owoce na odchudzanie będą najlepszym wyborem?

Pewnie zastanawiasz się, jakie owoce na diecie warto jeść? Ponieważ lato rozpieszcza nas lokalnymi owocami, warto sięgać właśnie po nie! Jeżeli zależy Ci na spadku masy ciała, jak najczęściej jadaj:

  • jagody – od dawna wykorzystywane jako owoc leczniczy ze względu na wysoką zawartość przeciwutleniaczy, które wykazują działanie antynowotworowe, oraz glukokinin, które pomagają regulować poziom glukozy we krwi;
  • maliny – bogate w witaminę C, pektyny oraz potas, zawierają jedynie 52 kalorie w 100 g; świetnie komponują się ze słonymi sałatkami i słodkimi deserami;
  • truskawki – dzięki dużej zawartości pektyn i wody wspierają prawidłową pracę jelit; w 100 g mają tylko 32 kalorie, dlatego bez obaw możesz je zajadać również na diecie redukcyjnej;
  • porzeczki – zarówno czarne, jak i czerwone są bogactwem witaminy C – 100 g owoców, pokrywa ponad 200% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę; zamiast więc sięgać po cytrusy, warto wykorzystać krótki sezon i uwzględniać ten sezonowy owoc w swojej diecie;
  • morele – stanowią fantastyczne źródło β-karotenu, który jest silnym przeciwutleniaczem; zawierają również spore ilości potasu, dlatego warto je spożywać po intensywnym treningu.

Pamiętaj, aby unikać jedzenia samych owoców w ramach posiłku. Kilogram truskawek raz na jakiś czas raczej Ci nie zaszkodzi, ale w dłuższej perspektywie taka ilość węglowodanów może spowodować zbyt duży wyrzut insuliny i sprawić, że po godzinie znowu zaczniesz odczuwać głód.

Owoce wspomagające odchudzanie w diecie pudełkowej

Jak zatem wkomponować owoce w dietę, żeby było smacznie, zdrowo i w zgodzie z Twoim zapotrzebowaniem kalorycznym? Jeżeli nie lubisz odliczać każdego grama borówek i zastanawiać się, czy owoce na podwieczorek to dobry wybór, dieta pudełkowa może się okazać strzałem w dziesiątkę!

W NTFY diety  są oparte na sezonowych owocach i warzywach. Placki jaglane z twarogiem i jagodami? Smoothie jabłko, truskawka, banan, mięta?  A może malinowe ptasie mleczko na deser? Korzystając z diety pudełkowej NTFY, nie musisz się już zastanawiać, które owoce na odchudzanie będą dobrym wyborem.

Zapomnij o sztywnym planie – to Ty wybierasz, co chcesz jeść każdego dnia w ramach wybranego przez siebie pakietu. W zależności od tego, na którą opcję się zdecydujesz, możesz wybierać spośród 15 do nawet 25 rodzajów posiłków dziennie w ramach różnych diet. Nie musisz się przy tym obawiać, że przekroczysz limit kalorii – wszystkie posiłki są przygotowywane z myślą o Tobie i Twoim celu.

Skorzystaj z mnogości owoców i warzyw dostępnych tego lata i ciesz się wymarzoną sylwetką bez zbędnych ograniczeń!

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

0 (0 Votes)

Summary

9,8Score

9,8

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Owoce na odchudzanie – które z nich pomagają zrzucić zbędne kilogramy?"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress