Nietrzymanie moczu – jest na to rada!

Nietrzymanie moczu to wstydliwy problem, który dotyczy wielu kobiet. To schorzenie, z którym zmagają się nie tylko panie w podeszłym wieku, ale także kobiety aktywne, często młode mamy. Problem jest na tyle wstydliwy, że nie chętnie zgłaszamy się po pomoc do lekarza specjalisty. Nietrzymanie moczu zwykle zdarza się podczas wysiłku fizycznego, kichnięcia czy śmiechu. Jak sobie z nim radzić i czy można raz na zawsze pozbyć się tej niedogodności.

Nietrzymanie moczu – zgłoś się po pomoc!

Szacuje się, że problem nietrzymania moczu podczas wysiłku fizycznego dotyczy aż 27% kobiet. Schorzenie najczęściej dotyczy pań, które urodziły więcej niż jedno dziecko. Nietrzymanie moczu występuje na skutek zaburzeń gospodarki hormonalnej oraz rozluźnienia mięśni Kegla. Jeśli masz problemy z utrzymaniem moczu – zgłoś problem lekarzowi. Nie wstydź się – to schorzenie medyczne. Im szybciej zostanie rozpoznana jego przyczyna, tym większe masz szanse na odzyskanie całkowitej kontroli.

Przyczyny nietrzymania moczu mogą być rożne – od infekcji pęcherza moczowego, przez zaburzenia układu hormonalnego (związane np.: z menopauzą), po urazy mechaniczne. Czasem wystarczy hormonalna kuracja zastępcza, czasem regularne stosowanie ćwiczeń mięśnia dna miednicy, w sporadyczny przypadkach zalecana jest interwencja chirurgiczna.

Jak radzić sobie z nietrzymaniem moczu?

Dbaj o regularne opróżniania pęcherza – zwłaszcza przed wysiłkiem fizycznym. Nie unikaj spożywania płynów – to może doprowadzić do odwodnienia organizmu. Dla zwiększenia poczucia komfortu możesz zastosować wkładki oraz ubrać ciemne spodnie. Jednak to tylko środki doraźne, ważne są regularne codzienne ćwiczenia mięśni dna miednicy czyli mięśni Kegla.

Ćwicząc mięśnie Kegla nie tylko zwiększasz możliwość kontrolowania strumienia moczu, ale także jeśli spodziewasz się bądź planujesz dziecko – przygotowujesz mięśnie do porodu, który będzie miał łagodniejszy przebieg, będzie mniej bolesny i szybciej wrócisz do formy sprzed ciąży.

Regularne ćwiczenie mięśni Kegla pozwala czerpać większą satysfakcję seksualną za zbliżeń.

Zastanawiasz się jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Staraj się 3 razy dziennie, po 5-15 minut, napinać i rozluźniać mięśnie dna miednicy (okolice pochwy, cewki moczowej, odbytu) – podczas ćwiczeń nie używaj mięśni brzucha i pośladków, staraj się pamiętać o prawidłowym wdechu i wydechu.

Do ćwiczeń mięśni Kegla możesz używać specjalnych ciężarków – kulek progresywnych – które zwiększą efektywność ćwiczeń. Szybko odzyskasz komfort, kontrolę i nauczysz się czerpać większą przyjemność z intymnych spotkań z partnerem. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzy na: http://plumbum.com.pl/

Ocena

User Rating

5 (3 Votes)

Summary

9,2Score

9,2

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Nietrzymanie moczu – jest na to rada!"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress