Jak za pomocą diety zadbać o piękny wygląd skóry?

Myśląc o pięknej skórze zastanawiamy się jaki krem, serum czy tonik warto kupić. Codziennie za pomocą kosmetyków dbamy o to, aby nasza skóra była odpowiednio oczyszczona i nawilżona.

Tymczasem kosmetyki to nie wszystko. O piękny wygląd skóry warto zadbać również za pomocą odpowiednio skomponowanej diety. Wybrane składniki pochodzące z żywności w połączeniu z dobrze dobranymi kosmetykami skutecznie zadbają o promienny wygląd skóry.

KOSMETYKI NA TALERZU, CZYLI JAKIE SKŁADNIKI MAJĄ KORZYSTNY WPŁYW NA NASZĄ SKÓRĘ

Nawet najlepsze kosmetyki mogą okazać się nieskuteczne jeśli nie zadbamy o odżywianie skóry od środka. Dlatego jeśli zależy nam na efektywnej pielęgnacji warto zapoznać się z naturalnymi składnikami, które mają korzystny wpływ na skórę.

1. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe są odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniego nawodnienia skóry. Kwas linolowy oraz gamma-linolenowy są elementem budulcowym zewnętrznej warstwy naskórka. Kwas gamma-linolenowy zapobiega nadmiernej utracie wody poprzez skórę, a także wzmacnia barierę skórną. Znajdziemy go, m.in. w oleju z wiesiołka. Nie mniej ważne są kwasy omega-3. Wykazują one działanie ochronne w przypadku poparzeń słonecznym oraz mogą łagodzić podrażnienia. Kwasy omega-3 mają silne właściwości przeciwzapalne. W związku z tym mogą pomóc nam również w zwalczaniu stanów zapalnych skóry. Ich źródłem są, np. tłuste ryby morskie (łosoś, makrela, śledź, sardynki), orzechy włoskie, olej lniany, nasiona chia, siemię lniane.

2. Witaminy

Za piękny wygląd skóry odpowiada przede wszystkim witamina C oraz E. Witamina C bierze udział w syntezie kolagenu, a ponadto wykazuje właściwości antyoksydacyjne. Silnym antyoksydantem jest również witamina E dlatego razem z witaminą C nazywane są „witaminami młodości”. Do dobrych źródeł witaminy C zaliczamy, np. paprykę, brokuły, szpinak, natkę pietruszki, owoce cytrusowe, owoce dzikiej róży, owoce aronii, porzeczki. Z kolei produktami bogatymi w witaminę E są, np. orzechy laskowe, olej z zarodków pszennych, olej krokoszowy, nasiona słonecznika.

3. Cynk i krzem

Cynk jest składnikiem ponad trzystu enzymów. Oznacza to, że jest niezbędny do prawidłowego przebiegu wielu reakcji zachodzących w naszym organizmie. W związku z tym, że bierze udział w metabolizmie kwasów tłuszczowych wpływa na regenerację skóry. Oprócz tego może pozytywnie wpływać na jej koloryt. Cynk reguluje również gospodarkę hormonalną i produkcję łoju przez skórę. Bogatym źródłem tego pierwiastka są, m.in. nasiona roślin strączkowych, pestki dyni, nasiona słonecznika, pieczywo pełnoziarniste. Kolejnym ważnym składnikiem fit posiłków, które mają korzystny wpływ na wygląd skóry jest krzem. Uczestniczy on w syntezie kolagenu i dba o sprężystość oraz elastyczność skóry. Oprócz tego zapobiega jej przedwczesnemu starzeniu się, a także kontroluje produkcję sebum. Źródłem krzemu są przede wszystkim zioła, takie jak skrzyp polny, pokrzywa czy mniszek lekarski.

PRODUKTY, KTÓRYCH NALEŻY UNIKAĆ

Komponując fit posiłki, które mają za zadanie odżywić naszą skórę od środka trzeba zwrócić uwagę również na składniki o negatywnym działaniu. Zaliczamy do nich:

– produkty obfitujące w cukry proste (m.in. słodycze, pieczywo cukiernicze, napoje owocowe, słodkie napoje gazowane)

– produkty bogate w nasycone kwasy tłuszczowe i tłuszcze trans (m.in. produkty typu fast-food, tłuste gatunki mięs, margaryna, słodycze, słone przekąski)

– produkty bogate w sól, która spożywana w nadmiarze może prowadzić do powstania obrzęków, nadmiernego wydzielania sebum i stanów zapalnych skóry (spożywanie soli kuchennej należy ograniczyć do maksymalnie jednej łyżeczki dziennie)

Podsumowując jeśli chcemy odżywić naszą skórę od środka powinniśmy zadbać o to, aby nasze fit posiłki były bogate w witaminę C i E, cynk oraz krzem, a także wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Jednocześnie powinniśmy unikać żywności o wysokim stopniu przetworzenia, bogatej w cukry proste, nasycone kwasy tłuszczowe i tłuszcze trans. Pozytywny efekt może przynieść również ograniczenie ilości soli w diecie.

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

5 (1 Votes)

Summary

9,9Score

9,9

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Jak za pomocą diety zadbać o piękny wygląd skóry?"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress