Jak wzmocnić odporność jesienią?

Za oknami plucha i przeszywający wiatr. Wystarczy chwila nieuwagi, niezasunięty płaszcz czy brak chustki pod szyją czy nakrycia głowy, by nabawić się przeziębienia, a zaraz za nim infekcji. Jeśli nasz organizm ma obniżoną odporność to idealny czas, by nabawić się choroby. Można jednak zastosować czynności profilaktyczne, które uchronią nas przed chorobami. Czy wiesz, jak wzmocnić odporność jesienią?

jak wzmocnić odporność jesienią

Jak wzmocnić odporność jesienią?

  • wypoczynek i zdrowy sen – przemęczony organizm jest znacznie bardziej podatny na infekcje, dlatego tak ważny jest zdrowy sen i wystarczająca ilość odpoczynku. Osoba dorosła potrzebuje ok. 8 godzin snu w ciągu doby. Podczas głębokiego snu wzrasta liczba limfocytów w organizmie. Również życie w ciągłym napięciu i stres mogą powodować spadek odporności organizmu. System obronny jest powiązany z systemem nerwowym. Zdenerwowanie zakłóca ich współpracę. Aby zapewnić obu systemom równowagę, a sobie spokój i zdrowie należy codziennie poświęcić odrobinę czasu na relaks, odprężenie, wyciszenie.
  • hartowanie organizmu – paradoksalnie, by uniknąć przeziębień i zwiększyć odporność organizmu, należy narażać go na kontakt ze środowiskiem sprzyjającym powodowanie chorób. Mowa oczywiście o przemyślanym hartowaniu organizmu. Swoją przygodę z hartowaniem można rozpocząć od brodzenia w zimnej wodzie, która sięga do połowy łydek. Hartowanie powinno trwać nie dłużej niż kilkanaście minut, po czym stopy należy dokładnie osuszyć i rozmasować (najlepiej balsamem rozgrzewającym). Można także zastosować powszechnie znaną metodę hartowania, jaką jest naprzemienne polewanie ciała ciepłą wodą (20-30 sekund) i chłodną (2-3 sekundy). Różnice temperatur trzeba zwiększać stopniowo i zawsze kończyć zabieg wodą o temperaturze ciała.
  • dieta wzmacniająca odporność – taka dieta powinna zawierać warzywa i owoce,obfitujące w tzw. antyoksydanty (przeciwutleniacze), a które sprzyjają odporności. Są to głównie witaminy A, C i E, zawarte m.in. w marchwi, szpinaku, brokułach, pomidorach, papryce (zwłaszcza czerwonej), cytrusach oraz porzeczkach i truskawkach (także mrożonych). W diecie wzmacniającej odporność nie powinno zabraknąć jogurtu naturalnego z żywymi kulturami bakterii, które pobudzają białe ciałka krwi do większej aktywności. Według amerykańskich naukowców grzyby shiitake pobudzają do pracy leukocyty, czyli komórki układu odpornościowego.
  • zioła na odporność – nie od dziś wiadomo, że zioła wpływają pozytywnie na nasz organizm. Już nasze babcie i prababcie stosowały sprawdzone metody, dzięki którym udawało się wyleczyć wiele infekcji i zachowac zdrowie na długie lata. Wśród ziół wzmacniających odporność należy wymienić czystek, aloes, żeń-szeń, wiesiołek dwuletni, jeżowka purpurowa.

czystek na odporność

Czystek na odporność

Zwłaszcza w okresie jesiennym, choć nie tylko największym zainteresowaniem cieszy się suplement Cistus Plus, który w swoim składzie poza wyciągiem z czystka posiada jeszcze 6 innych składników pozytywnie wpływających na nasz organizm.

Cistus Plus w swoim składzie zawiera:

  • czystek – wzmacnia układ immunologiczny, wykazuje właściwości przeciwzapalne, działa antyoksydacyjnie, hamuje rozwój stanów zapalnych, nie dopuszcza do rozwoju infekcji w organizmie oraz likwiduje drobnoustroje i grzyby.
  • witamina C – zmniejsza ryzyko przeziębienia.
  • witamina D3 – zwiększa odporność, zmniejsza ryzyko chorób związanych z nieprawidłową pracą układu odpornościowego (reumatoidalne zapalenie stawów, atopowe zapalenie skóry).
  • rutyna – w połączeniu z witaminą C wpływa na poprawę odporności organizmu.
  • gorzka pomarańcza – wzmacnia odporność, działa antyoksydacyjnie,
  • cynk – wzmacnia odporność, pomaga łagodzić objawy chorób autoimmunologicznych.chroni przed przeziębieniem, grypą, zapaleniem spojówek, grzybicą i innymi infekcjami.
  • nasiona granatu – pobudza aktywność białych krwinek i pozwala usunąć z organizmu toksyny.

Czystek w kapsułkach należy stosować dwa razy dziennie po jednej kapsułce na ok. 30 minut przed posiłkiem popijając wodą.

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

0 (0 Votes)

Summary

9.7Score

9,7

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Jak wzmocnić odporność jesienią?"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress