Co robić, gdy potrzebny Ci sposób na przemęczenie

Dokucza Ci zmęczenie? Przyczyny braku energii mogą tkwić w nieodpowiednim stylu życia i niezdrowej diecie. Poznaj wskazówki, które pomogą Ci uniknąć wyczerpania i jego skutków.

Ułóż energetyczny jadłospis

Jeśli stale towarzyszy ci zmęczenie, nie pomijaj posiłków. Dzień zacznij od pożywnego śniadania. W ciągu dnia zwiększ spożycie pokarmów, które dodają energii. Dobrym wyborem będą brokuły, owoce jagodowe, migdały, pomarańcze, łosoś czy szpinak.

Zadbaj o witaminy z grupy B

W twojej diecie nie powinno też zabraknąć ryb, drobiu, mięsa, jajek, nabiału, produktów pełnoziarnistych i warzyw strączkowych. Są one bogatymi źródłami witamin z grupy B, których niedobór w organizmie jest częstą przyczyną zmęczenia i znużenia.

Unikaj zbyt obfitych posiłków

Jedz mniej, ale częściej. Równomierne rozłożenie posiłków w ciągu pomaga regulować cukier we krwi, a także utrzymać energię na stałym poziomie. Ogranicz potrawy przetworzone i tłuste oraz słodycze i produkty z białej mąki.

Zredukuj kofeinę

Nadmierne picie napojów zawierających kofeinę nie tylko nie przywróci Ci energii, ale może także spowodować ból głowy, drażliwość, odwodnienie i wiele innych skutków ubocznych. Kawę i napoje energetyczne zastąp wodą.

Zatroszcz się o dobry sen

Sen to kolejny lek na przemęczenie. Jego niedostatek to twój problem? Postaraj się chodzić do łóżka i wstawać codziennie o tej samej porze. Na godzinę przed pójściem spać wyłączaj telewizor i komputer oraz odkładaj telefon. Relaksuj się. Dbaj o ciszę i wygodę w sypialni.

Nie stroń od drzemki

Gdy w ciągu dnia dopada cię zmęczenie nie do pokonania, utnij sobie drzemkę. Nie zapominaj, że jej długość jest ważna. Eksperci sugerują, że powinna trwać około 20 minut. Zarówno zbyt długi, jak i zbyt krótki dzienny sen działa przeciwko Tobie.

Postaw na aktywność

Myślisz, że ćwiczenia zwiększą twoje zmęczenie? To nieprawda. Umiarkowana aktywność ma odwrotny skutek. Poprawi ogólny poziom energii i wzmocni Cię. Najlepiej ćwiczyć rano i po południu. Trening późnym wieczorem może utrudniać zaśnięcie.

Nie siadaj za kierownicą

Jeśli stale brak Ci energii, zrezygnuj z prowadzenia samochodu. Chodź na piechotę lub korzystaj z transportu publicznego. Choć może Ci się to wydawać uciążliwe, lepiej cierpieć niewygodę niż źle zareagować lub zasnąć za kierownicą.

Wystrzegaj się spięć

W stanie przemęczenia łatwo o drażliwość i zmienne nastroje. Możesz czuć też skłonność do konfrontacji. Pamiętaj, że nie myślisz wystarczająco jasno, by prowadzić produktywną rozmowę i prawdopodobnie powiesz coś, czego będziesz żałować. Postaraj się przełożyć ważne spotkania.

Więcej na: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-wzmocnienie-organizmu/

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

5 (1 Votes)

Summary

9,1Score

9,1

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Co robić, gdy potrzebny Ci sposób na przemęczenie"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress