Co jeść na zaparcia?

Każdego z nas przynajmniej raz w życiu spotkał problem z wydaleniem kału, zwany potocznie zaparciem. Czujemy  się ociężali i często nie mamy ochoty na nic. Istnieje wiele sposobów walki z tą przykrą i zarazem częstą dolegliwością. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę z tego, że kluczowym elementem w uporaniu się z problemem jest… odpowiednia dieta.

Co jeść na zaparcia

Typowa dieta na zaparcia przewiduje wypijanie bardzo dużej ilości płynów. Powinniśmy pić nawet wtedy, kiedy nie czujemy pragnienia. Najłatwiej po prostu postawić sobie szklankę i dzbanek wody na stole, czy biurku- w zależności od tego gdzie spędzamy więcej czasu. Wychodząc z domu możemy zabrać ze sobą butelkę niegazowanej wody mineralnej. Duża ilość płynów zmusza nasz organizm do pracy, oraz wypłukuje go z substancji uniemożliwiających nam wydalenie z siebie kału.

Co jest dobre na zaparcia?

Błonnik, który znajdziemy w bardzo wielu produktach, które często pomijamy na co dzień. Przyjrzyjmy się chociażby słonecznikowi- większość ludzi rzadko po niego sięga, a naprawdę może on pomóc nam szybko uporać się z problemem. Niezależnie od tego, czy kupujemy łuskane pestki, czy całą główkę słonecznika w sklepie warzywnym- zawsze będzie on miał te same właściwości.

Przyjrzyjmy się również pieczywu, które zjadamy na co dzień. Podczas walki z zaparciami warto zamienić białe bułeczki i świeży chleb na pieczywo razowe i żytnie. Na rynku obecnie dostępnych wiele rodzajów wyrobów tego typu, zawierających dodatkowo różnego rodzaju ziarna.

Wyżej wspomniane ziarna także pomogą nam uporać się z problemem. Chcąc pozbyć się zaparć możemy sięgnąć po otręby, kasze, musli, oraz niełuskany ryż. Oczywiście nie musimy jeść nasion „na sucho”, a możemy przykładowo przygotować sobie musli z mlekiem, bądź wsypać je do jogurtu naturalnego.

Co jeść na zaparcia?

Dieta na zaparcia bogata jest w warzywa i owoce. Oczywiście o różnorodność najłatwiej w sezonie letnim, gdzie mamy dostęp do praktycznie nieograniczonej ilości różnych owoców i warzyw. Mamy wtedy pewność, że są one świeże. Niestety wielu ludzi unika jedzenia tych rzeczy porą zimową- wątpiąc w ich właściwości. Warto więc poszukać jakiegoś babcinego straganiku, czy stoiska z warzywami, gdzie będziemy mieli pewność, że nie są one pryskane i pochodzą z ekologicznej hodowli. Jeśli mamy ogródek- sami możemy zapewnić sobie bieżący dostęp do dóbr natury.

Siemię lniane na zaparcia działa niczym lep na muchy. Być może porównanie wydaje się dość dziwne, jest ono jednak bardzo trafne. Siemię lniane zawiera w sobie bardzo duże ilości wspomnianego wyżej błonnika. W stu gramach nasion lnu znajdziemy aż dwadzieścia siedem gram błonnika. Siemię lniane dostępne jest na rynku w różnej postaci, najczęściej jednak możemy spotkać się z nim w postaci zmielonej, lub w ziarnach. To z niego produkuj się olej roślinny. Siemię lniane działa na nasz organizm osłonowo i stabilizująco.

Jeśli jednak z różnych powodów nie możemy spożywać niektórych produktów, możemy posiłkować się suplementami, które uzupełnią naszą dietę w brakujące elementy.

 

Polub i udostępnij:

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Co jeść na zaparcia?"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress