Co jeść podczas pracy w domowym biurze?

Praca przy komputerze w domowych warunkach to obecnie bardzo powszechna sytuacja. Home office daje mnóstwo możliwości, również w kwestiach przyrządzania posiłków i wprowadzania zmian w codziennej diecie. Wreszcie masz więcej czasu na regularne jedzenie i nieograniczony dostęp do zdrowych przekąsek, które trzymasz w lodówce. Co jeść w home office, aby dodać sobie energii i efektywnie pracować?

Zdrowe przekąski

Ochota na przekąskę między posiłkami to całkiem normalna sprawa, szczególnie wtedy, gdy dużo pracujesz. Zdrowe przekąski nie tylko dodają energii, ale również poprawiają koncentrację i pracę mózgu. Obok komputera warto mieć miseczkę z mieszanką orzechów – na przykład laskowych, włoskich i nerkowca. Jeśli lubisz słodycze, dobrym zamiennikiem batonika ze sklepu będą suszone owoce. Pożywną przekąskę możesz również przygotować dzień wcześniej. Upieczony wieczorem chlebek bananowy najlepiej smakuje z poranną kawą. Świetny pomysł na małe co nieco w pracy to także smaczne koktajle i zdrowe soki owocowo-warzywne.

Pożywne dania

Przerwa obiadowa to czas na pożywne, większe danie. Jeśli planujesz posiłki na cały tydzień, musisz uwzględnić czas niezbędny do ich przyrządzenia. Może okazać się, że większość dań trzeba będzie przygotować dzień wcześniej. Chciałbyś jeść codziennie świeże posiłki bez gotowania? Być może zainteresuje Cię oferta firm cateringowych, które dostarczają dietę pudełkową na terenie dużych miast i mniejszych miejscowości. Różnorodne propozycje posiłków pozwalają dopasować dietę do swoich upodobań smakowych. Przykładowo firma Maczfit ma swojej ofercie kilkanaście specjalistycznych programów dietetycznych, w tym zestawy dla wegan, wegetarian, kobiet w ciąży i osób nietolerujących laktozy czy glutenu. Z kolei dieta pudełkowa z wyborem menu to możliwość samodzielnego komponowania zestawów z ulubionych składników. Dieta pudełkowa z wyborem menu obejmuje propozycje bezmięsne, bezlaktozowe, bezglutenowe oraz nowości, takie jak dania diety SIRT.

Korzystanie z usług cateringu dietetycznego to oszczędność czasu i pieniędzy. Każde danie ma dokładnie oznaczoną kaloryczność, dzięki czemu możesz z łatwością kontrolować swój program żywieniowy. W każdej profesjonalnej firmie cateringowej możesz skorzystać z bezpłatnej konsultacji z wykwalifikowanym dietetykiem. Specjaliści pomagają w ustaleniu dziennego zapotrzebowania na kalorie i podpowiadają, co jeść, aby czuć się dobrze i efektywnie pracować.

Nawodnienie organizmu

Zarówno podczas pracy, jak i w ciągu całego dnia, nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Dzienne zapotrzebowanie na wodę jest kwestią indywidualną i zależy między innymi od trybu życia, poziomu aktywności fizycznej, wieku i płci. Butelka z wodą obok komputera to zdrowy nawyk, który będzie przypominał Ci o uzupełnianiu płynów. Pamiętaj, że wodę do organizmu możesz dostarczać również innymi sposobami. W okresie jesienno-zimowym warto pić rozgrzewające herbaty owocowe. W cieplejsze dni możesz robić domowe lemoniady. Dobry sposób na nawodnienie (i jednocześnie zdrową przekąskę) to soki oraz koktajle z sezonowych warzyw i owoców.

Polub i udostępnij:

Ocena

User Rating

0 (0 Votes)

Summary

9,7Score

9,7

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Co jeść podczas pracy w domowym biurze?"

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress