Ryż na odchudzanie.

Ryż to główny składnik diety w krajach azjatyckich. Ten niskokaloryczny i zawierający wiele witamin dodatek do potraw, doskonale wspomaga odchudzanie. W Polsce coraz bardziej popularny składnik obiadów- doskonały zastępca makaronu, czy ziemniaków. Czy rzeczywiście ma korzystny wpływ na nasz organizm? A jeśli tak to, dlaczego?

ryż a odchudzanie

Ryż w diecie jest przede wszystkim ceniony za wysoką zawartość błonnika. Jest stosowany w dietach oczyszczających przez wpływ na przemianę materii i dobry metabolizm. Należy do węglowodanów złożonych, co powoduje jego dłuższy rozkład w układzie pokarmowym- pozostawia uczucie sytości na dłuższy czas.

Występuje wiele odmian ryżu. Najpopularniejszy w naszych domach- ryż biały to poddane obróbce termicznej i łuskane ziarna. Ten ryż jest najmniej wartościowy i najbardziej kaloryczny spośród jego odmian. Swoją popularność zawdzięcza długiemu okresowi przydatności, oraz szybkiemu przyrządzeniu. Więcej wartości odżywczych zawiera brązowy ryż. Swoją barwę zawdzięcza łuskom, z których nie został wydobyty. Jest to produkt pełnoziarnisty. Występuje również ryż dziki oraz inne odmiany białego- poddane specjalnej obróbce termicznej, które wykorzystywane są najczęściej w kuchni włoskiej- do risotto.

Ryż w diecie może również występować w innych postaciach. Produkty z ryżu są mniej kaloryczne od tych pszennych. Makarony ryżowe czy wafle są doskonałym dodatkiem do diety, gdyż poprawiają pracę układu trawiennego.

Ryż zdecydowanie wspomaga naszą kurację odchudzającą. Nie należy zapominać jednak, że aby stracić kilka centymetrów z talii powinno się regularnie wykonywać ćwiczenia i zbilansować posiłki.

Polub i udostępnij:

author-avatar

Zachęcamy do kontaktu wspolpraca@vitwoman.pl

Brak komentarzy do "Ryż na odchudzanie."

    Skomentuj

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress